Wéber Gábor

Külső íven

NEM A HAAS FEJLŐDŐTT LEGTÖBBET TAVALY ÓTA!
F1 Ausztrál Nagydíj elemzés

Tényleg akkora csoda, amit a Haas művelt Melbourne-ben, vagy csak az ellenfelek lihegik túl a kérdést?

xpb_928749_1200px.jpgAz Ausztrál Nagydíj óta mindenki a Haas teljesítményén lovagol, pedig semmi váratlan, vagy különösen kiugró nem volt benne. Egyszerűen csak hoztak egy minden eddiginél fejlettebb autót történetük harmadik évében és az egyik legjobb pályájukon kiautózták belőle a maximumot - amíg nem jöttek a kerékcserék.

 

Hogy ez mennyire így van, azt tökéletesen alátámasztják a számok, amelyek a tavalyi és az idei melbourne-i teljesítményeket vetik össze, méghozzá az abszolút legjobb köröket vizsgálva. A köridők javulásához a lágyabb gumik is hozzájárultak, nagyjából 0,3 másodperccel (a Pirelli mérései szerint ennyi volt a különbség az idei ultralágy javára), a többi az új konstrukciók következménye - pozitív vagy negatív értelemben egyaránt.

 

2017-2018_change.png

 

Ezek alapján a Renault lépett előre a legtöbbet, majd 2 másodpercet javulva tavalyi önmagához képest, mögötte szorosan a McLarennel, de jól látszik a Sauber viszonylagos javulása is, illetve a Red Bull erősebb évkezdése is 2017-hez viszonyítva. Ez a négy csapat átlagon felülit teljesített, habár a McLaren esetében ennek jó része a motorgyártó váltás javára írható.

 

A Mercedes 1 mp fölötti javulással átlaga nem kiemelkedő, de a mezőny legelejéről nehezebb megtalálni minden plusz tizedet, míg a Ferrari jól látható lemaradásban tavalyi önmagához képest a fejlesztési versenyben. Érdekes, hogy a Force India is a Mercedeshez hasonlót lépett előre, ám tavaly ők nagyon rosszul kezdték a szezont, amihez képest nagyobb ugrás lett volna elvárható.

 

Fejlődési szempontból a mezőny végén a Williams és a Toro Rosso található, akik részben zöldfülű versenyzőiknek, részben konstrukciós problémáiknak köszönhetik a lemaradást, a gumik jelentette extra tapadás nélkül pedig még a Williams is rontott a tavalyi teljesítményéhez képest.

 

Ezeket az adatokat és a versenyköridőket nézve a Haas igazi előnye a jó rajtpocíziójukban és a rajtot követően nyert helyezésekben volt, ami után ők diktálhatták a tempót, de a Renault simán tartotta velük a lépést a kerékcserékig sőt, Hülkenberg még közelebb is jött Magnussenhez a dán kiállása előtt. A McLaren már nehezen eltusolható tizedeket veszített hozzájuk képest körönként, és ugyanennyit kaptak a Force Indiák is Alonsóéktól. Leghátul a Williams a Sauberrel csatázott, a Toro Rosso pedig náluk egyértelműen jobb versenytempót mutatott, de túl sok hibával mentek versenyzői és technikai fronton is.

 

Folytatás hétvégén Bahreinben, ahol a Mercedes revánsot venne a Ferrarin, akik motorikusan erősebbek a vártnál, és ez a helyszín most kapóra jöhet nekik, de a Renault is kiemelkedően jól szerepelt it tavaly, ami a középmezőny élén komoly csatát vetít előre a Haasszal.  

 

WG

kép: xpbimages.com 

A bejegyzés trackback címe:

https://webergabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3913803490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wéber Gábor

Rendszertelen időközönként itt írom ki magamból az F1 és más sportágak történéseivel kapcsolatos gondolataimat, elemzéseimet. Készülj fel, nem kétpercesek lesznek.

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása