Tényleg akkora csoda, amit a Haas művelt Melbourne-ben, vagy csak az ellenfelek lihegik túl a kérdést?
Hogy ez mennyire így van, azt tökéletesen alátámasztják a számok, amelyek a tavalyi és az idei melbourne-i teljesítményeket vetik össze, méghozzá az abszolút legjobb köröket vizsgálva. A köridők javulásához a lágyabb gumik is hozzájárultak, nagyjából 0,3 másodperccel (a Pirelli mérései szerint ennyi volt a különbség az idei ultralágy javára), a többi az új konstrukciók következménye - pozitív vagy negatív értelemben egyaránt.
Ezek alapján a Renault lépett előre a legtöbbet, majd 2 másodpercet javulva tavalyi önmagához képest, mögötte szorosan a McLarennel, de jól látszik a Sauber viszonylagos javulása is, illetve a Red Bull erősebb évkezdése is 2017-hez viszonyítva. Ez a négy csapat átlagon felülit teljesített, habár a McLaren esetében ennek jó része a motorgyártó váltás javára írható.
A Mercedes 1 mp fölötti javulással átlaga nem kiemelkedő, de a mezőny legelejéről nehezebb megtalálni minden plusz tizedet, míg a Ferrari jól látható lemaradásban tavalyi önmagához képest a fejlesztési versenyben. Érdekes, hogy a Force India is a Mercedeshez hasonlót lépett előre, ám tavaly ők nagyon rosszul kezdték a szezont, amihez képest nagyobb ugrás lett volna elvárható.
Fejlődési szempontból a mezőny végén a Williams és a Toro Rosso található, akik részben zöldfülű versenyzőiknek, részben konstrukciós problémáiknak köszönhetik a lemaradást, a gumik jelentette extra tapadás nélkül pedig még a Williams is rontott a tavalyi teljesítményéhez képest.
Ezeket az adatokat és a versenyköridőket nézve a Haas igazi előnye a jó rajtpocíziójukban és a rajtot követően nyert helyezésekben volt, ami után ők diktálhatták a tempót, de a Renault simán tartotta velük a lépést a kerékcserékig sőt, Hülkenberg még közelebb is jött Magnussenhez a dán kiállása előtt. A McLaren már nehezen eltusolható tizedeket veszített hozzájuk képest körönként, és ugyanennyit kaptak a Force Indiák is Alonsóéktól. Leghátul a Williams a Sauberrel csatázott, a Toro Rosso pedig náluk egyértelműen jobb versenytempót mutatott, de túl sok hibával mentek versenyzői és technikai fronton is.
Folytatás hétvégén Bahreinben, ahol a Mercedes revánsot venne a Ferrarin, akik motorikusan erősebbek a vártnál, és ez a helyszín most kapóra jöhet nekik, de a Renault is kiemelkedően jól szerepelt it tavaly, ami a középmezőny élén komoly csatát vetít előre a Haasszal.
WG
kép: xpbimages.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.